kolmapäev, 13. märts 2013

Heitke Pikali Rohelise Planeedi juubelikontserdil

Elagu Eris!

Mu daamid ja baleruunad, Heitke Pikali hoiatab, et residendid Harald Haak ja Major Laks dekoreerivad muusikaliselt bändipause selle nädala laupäeval, 16. märtsil Tallinnas Von Krahli Teatri baaris toimuval üritusel Roheline Planeet 10.

Planeedil möllavad kohalik gospel-doom-instrumentaalansambel Tolmunud Mesipuu, pikast unest virgunud Tartu stoner-hiid ja Planeedi ametlik satelliitbänd Smõuk ning staatilis-hüpnootilis-sensatsiooniline psühho-kraut-proge-suomirock-kvintett Hisko Detria.

Me usume, et Meie Emand kõneleb läbi Hisko Detria; selleks annab alust järgmine lõik muusikaportaalis rada7.ee ilmunud intervjuust:

[Bändi nimi] sündis mõned aastad tagasi punkfestivalil Puntila Rock. Üks mu sõber oli äsja ostnud uue kaamera; istusime kambakesi telkide juures ja imetlesime seda. Järsku hakkas teine sõber, kes tegelikult ei jaga tehnikast essugi, väga erutatult seletama midagi uuest vingest funktsioonist, mida ta nimetas „hisko detriaks“. Ehkki ta oli kenakesti purjus ja mõtles kogu loo ilmselt välja, tundus ta jutt korraks veenev, nii et paari hetke vältel ma tõesti uskusin, et kõigil uutel kaameratel on selline äge värk küljes (kuigi ta ei selgitanud meile, mida see üldse tegema peaks). 
Ma ei tea, kas süüdi oli tarbitud alkohol, unevaegus või ajud pehmeks kupatanud suvepäike, aga sõnapaar „hisko detria“ hakkas mind kummitama, natuke nagu sundmõttena. Võtsin markeri ja kritseldasin seda igale poole — oma kotile, oma telgile, oma ketsidele, pudelitele, oma kehale ja kindluse mõttes ka sõprade kehadele. 
Kui hakkasime bändi tegema ja otsisime head nime, olin ma jätkuvalt nonde kahe sõna pentsikus lummuses. Pakkusin nime välja ja õnneks ei vaielnud keegi vastu. Minu jaoks on see meie bändi juures nagu kirss tordil; mul on väga hea meel, et saan mängida head muusikat heade sõprade seltsis bändis, mis on nime saanud millegi järgi, mida üks purjus punkar pomises teemal, millest tal halli aimugi pole. 
Igatahes, tulge kohale ja vaadake-kuulake ise, kas kaosejumalanna võtab end Tallinna kontserdil manifesteerida. Harald ja Major hakkavad muusikavaliku abil tunnetuslikke ebakõlasid süvendama juba kell 21. (Reedel Tartus Kink Kongis hoolitsevad plaadimuusika eest Anz ja Mänts Smõugist.)

Olgu tervitatud Discordia!

1 kommentaar:

  1. Kui keegi teab, kuidas teha nii, et tsitaadi taustvärvus poleks valge, öelge, palun, mulle ka.

    VastaKustuta